WEDDING EVENT – Algemene Voorwaarden
1. Definities
In het kader van deze Algemene Voorwaarden wordt verstaan onder:
– Organisator: de organisator van het Wedding Event, zijnde Goudsmederij Bommel, gevestigd te Veldhoven aan Pleintjes 44A (5501 EB) ingeschreven onder nummer 6646808 bij de Kamer van Koophandel te Eindhoven.
– Deelnemer: de natuurlijke persoon of de rechtspersoon die heeft verklaard deel te willen nemen aan het Wedding Event georganiseerd door de organisator en die door de organisator wordt aanvaard om als Deelnemer deel te nemen aan dit Wedding Event.
– Inschrijving: het besluit van de organisator om de Deelnemer op door hem georganiseerde Wedding Event toe te laten, volgend op de inschrijving van de Deelnemer aan deze Wedding Event te willen deelnemen.
2. Toepassingsgebied van deze Algemene Voorwaarden
Deze Algemene Voorwaarden beheersen alle (pré)contractuele verplichtingen tussen de organisator en de Deelnemer met betrekking tot de inschrijving door de kandidaat-Deelnemer, zijn behandeling door de organisator en, indien van toepassing, de aanvaarding van de Deelnemer en de deelname aan het Wedding Event door de Deelnemer. De Deelnemer doet uitdrukkelijk afstand van zijn eventuele eigen algemene voorwaarden of van eventuele branchevoorwaarden, ook als deze van een latere datum zijn dan deze Algemene Voorwaarden. De Deelnemer verklaart uitdrukkelijk dat iedere (pré)contractuele relatie ontstaan tussen hem en de organisator in verband met het Wedding Event beheerst zal worden door deze Algemene Voorwaarden.
3.Toelating, inschrijving en inschrijving
Aan het Wedding Event georganiseerd door de organisator zal slechts als Deelnemer kunnen worden deelgenomen door fabrikanten en producenten, of hun vertegenwoordigers of detailhandelaars die bevoegd zijn in Nederland en/of België hun onderneming uit te oefenen.
Alle inschrijvingen afkomstig van verschillende Deelnemers zullen worden onderworpen aan een selectie door de organisator. De organisator behoudt zich het recht voor elke inschrijving van een kandidaat-Deelnemer te weigeren, zonder dat deze beslissing gemotiveerd hoeft te zijn. Een dergelijke weigering kan de organisator tot niets anders verplichten dan de terugbetaling van eventuele al door de kandidaat-Deelnemer gedane betalingen. Een dergelijke terugbetaling zal uitsluitend plaatsvinden nadat de eventuele schulden van de kandidaat-Deelnemer jegens de organisator zijn betaald c.q. verrekend.
Door de aanvaarding van de kandidaat-Deelnemer door de organisator zijn de kosten verbonden aan de deelname door de Deelnemer verschuldigd en is het te betalen voorschot opeisbaar, zelfs als de Deelnemer later zijn deelname om welke reden dan ook annuleert, of indien de Deelnemer besluit om de oppervlakte die hij aanvankelijk had aangevraagd te beperken.
De organisator behoudt zich het recht voor te allen tijde wegens bijzondere omstandigheden, welke buiten zijn toedoen zijn ontstaan (overmacht in de ruimste zin van het woord) de in de uitnodiging tot deelname genoemde data en tijden van het Wedding Event te wijzigen ofwel het Wedding Event geen doorgang te doen vinden, zonder dat in die gevallen Deelnemer, onverschillig of hen reeds presentatieruimte mocht zijn toegewezen, aanspraken kunnen doen gelden tegen de organisator op vergoeding van enigerlei schade, in welke vorm of uit welke oorzaak deze ook mocht zijn ontstaan. Wijzigingen van data en tijden geven de Deelnemer niet het recht hun inschrijving te annuleren.
4. Prijs, betalingsvoorwaarden
De prijs c.q. tarieven voor de standruimte wordt bepaald door de organisator, opgenomen in de uitnodiging tot deelname aan het Wedding Event en het daaraan verbonden overzicht van de prijzen. In de huur is begrepen: elektrische aansluiting en het verbruik van stroom, non-alcoholische drank en hapjes tijdens het Wedding Event, vermelding op de website van de organisator. Bij inschrijving door de organisator van de inschrijving van de Deelnemer, is het volledige bedrag van de inschrijfsom door de Deelnemer aan de organisator verschuldigd.
5. Betaling en incassokosten
Betaling dient te geschieden binnen 14 dagen na factuurdatum, op een door Wedding Event aan te geven wijze in de valuta waarin is gefactureerd, tenzij schriftelijk anders door Wedding Event is aangegeven.
Indien de Deelnemer in gebreke blijft van de tijdige betaling van factuur, dan ontvangt de Deelnemer een herinnering. Deze dient binnen twee weken na datum herinnering betaald te zijn. Is deze niet binnen de gestelde termijn betaald, dan vervalt de inschrijving.
6. Toewijzing van de standruimte
De standruimte van de Deelnemer wordt door de organisator toegewezen. Deze laatste kan rekening houden met de door de Deelnemer geuite voorkeur, zonder dat deze voorkeur evenwel enig recht op een bepaalde standplaats verleent.
Als eenzelfde Wedding Event reeds eerder plaatsvond, zal aan de Deelnemer van deze eerdere editie van het Wedding Event voor zover redelijkerwijs mogelijk, en voor zover de nieuwe inschrijving van de kandidaat-Deelnemer gebeurt binnen de twee maanden volgend op de opening van de nieuwe inschrijvingen, voorrang gegeven worden bij de toewijzing der standruimtes.
De organisator behoudt zich het recht voor om het grondplan van het Wedding Event aan te passen en bijgevolg de indeling van de standruimtes te veranderen indien nuttig of nodig, zonder dat de Deelnemer recht kan doen gelden op vergoeding van schade, in welke vorm of uit welke oorzaak die ook mocht worden geleden. Het grondplan van het Wedding Event wordt slechts ter informatie aan de Deelnemer gegeven door de organisator die daarvoor in geen geval aansprakelijk kan worden gesteld.
7. Promoten bedrijf
Het is alleen toegestaan flyers uit te delen in je eigen stand en van je eigen bedrijf. Het in je stand hebben van flyers of visitekaartjes van derden (i.v.m. het aanbieden van een dienst of product door dit bedrijf) is verboden.
8. Annulering en Verhindering
Een inschrijving kan niet eenzijdig door de Deelnemer worden ingetrokken, dan wel gewijzigd. Annuleringen door Deelnemer kunnen uitsluitend door middel van een aangetekende brief aan de organisator meegedeeld worden en met inachtneming van de voorschriften van deze Algemene Voorwaarden. De Deelnemer die zijn inschrijving annuleert zestig dagen of meer vóór de eventdatum van het Wedding Event, zal aan de organisator een vergoeding verschuldigd zijn van 20% van de totale inschrijfsom, zijnde het niet terugvorderbare voorschot. Bij annulering binnen de zestig dagen vóór de eventdatum van het Wedding Event moet de Deelnemer de volledige inschrijfsom en alle andere facturen betalen aan de organisator als vergoeding. Deze vergoeding is onherroepelijk en volledig onafhankelijk van de reden voor annulering vanwege de Deelnemer. De Deelnemer gaat uitdrukkelijk akkoord dat, als hij de standruimte niet daadwerkelijk inneemt, de organisator gemachtigd is de standruimte van deze Deelnemer aan een andere Deelnemer toe te wijzen.
9. Inrichting van de standruimte en veiligheid
De organisator behoudt zich het recht voor om de installaties die de algemene inrichting van het Wedding Event, de naburige Deelnemer of het publiek zouden schaden of hinderen, weg te halen of te wijzigen. De Deelnemer zal geen materiaal en/of constructies aanbrengen die ontplofbaar of ontvlambaar zijn of die de bezoekers kunnen hinderen. De Deelnemer is als enigen verantwoordelijk voor elk ongeval dat zich kan voordoen naar aanleiding van demonstraties of door, vanwege het materieel dat ze tentoonstellen of gebruiken, zonder dat de organisator daarvoor aansprakelijkheid aanvaardt.
Het is de Deelnemer niet toegestaan de opgestelde eventmaterialen te beschadigen of te vervreemden. Vastgestelde schade, waarvan alleen de organisator de hoogte van het schadebedrag kan vaststellen, wordt op de Deelnemer verhaald.
10. Verzekering
De Deelnemer is aansprakelijk voor alle schade van welke aard ook, die veroorzaakt zou worden door toedoen of nalatigheid van hemzelf, zijn personeel, personen die op welke wijze ook voor hem of in zijn opdracht werkzaam zijn, en hij is verplicht de organisator te vrijwaren voor alle aanspraken, die anderen in verband met een en ander tegen de organisator zouden kunnen doen gelden.
De Deelnemer doet uitdrukkelijk afstand van elke aansprakelijkheid die hij zou kunnen maken richting, tegenover, naar de organisator of de eigenaar of de gebruiker van het Wedding Eventcomplex, en ook jegens de deelnemers aan het Wedding Event, met inbegrip van de bestuurders, feitelijk leidinggevende, aandeelhouders, commissarissen en personeel.
11. Toepasselijk recht
Op de rechtsverhouding tussen de organisator en de Deelnemer is uitsluitend Nederlands recht van toepassing. Alle eventuele geschillen zullen bij uitsluiting worden voorgelegd aan de bevoegde rechter in Den Haag, onverminderd het recht van de organisator om een geschil voor te leggen aan de volgens de wet bevoegde rechter. Hierbij komen de totale kosten ten laste van de Deelnemer.
12. Slotbepaling
In situaties waarin deze Algemene Voorwaarden niet voorzien, is alleen de organisator bevoegd passende maatregelen te nemen zonder dat de Deelnemer recht kan doen gelden op vergoeding van schade, in welke vorm of uit welke oorzaak die ook mocht worden geleden.
Goudsmederij Bommel
Pleintjes 44A
5501 EB Veldhoven
Tel.: 040-2953441
Email: info@goudsmederijbommel.nl
Internet: www.weddingevent.nl
Bank rek. nr.: NL16ABNA0433015922
KvK Eindhoven: 66946808
BTW nr.: NL 8567.64.334.B01